مقالات

تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما

تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما

تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما

تا به حال بسته بندی محصولی توجه شما را به خود جلب کرده است؟ در این مقاله به تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما خواهیم پرداخت. بسته بندی مناسب و ترجیحا اختصاصی می تواند در عوامل مختلف کسب و کار شما، فارغ از نوع و وسعت آن، موثر باشد. برخی از این عوامل عبارتند از :

– حفاظت از محصول : بسته بندی اصولی و متناسب می تواند از محصول شما به نحو احسن محافظت کند
– جلب مشتری و افزایش فروش : بسته بندی درست، کسب و کار شما را در ذهن مشتری ماندگار کرده ، اعتماد و رضایت او را بیش از پیش جلب ساخته و به بازاریابی شما کمک می کند.
– برندینگ قوی : در بسته بندی اصولی، اطلاعات مربوط به برند شما ثبت می شود. در نتیجه شناختن و حتی معرفی برند شما در بازار تسهیل می گردد و از رقبا تمایز پیدا خواهید کرد.

تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما

تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما

نکات مهم در بسته بندی اصولی

– شفافیت در عین خلاقیت

طراحی و ظاهر بسته بندی شما باید به گونه ای باشد که در نگاه اول، علاوه بر اینکه نظر مخاطب را جلب می کند، سریعاً پیام مد نظر برند شما را به او منتقل کند و برای درک محصول یا شعاری که میبیند زمان زیادی از او گرفته نشود.

– هماهنگی با موضوع کسب و کار

نوع بسته بندی باید با موضوع کسب و کار یا محصول شما هماهنگی داشته باشد. برای مثال بسته بندی فانتزی، گزینه مناسبی برای شرکت های رسمی نیست.

– استفاده از لوگو

درج لوگو در بسته بندی، به برندینگ، بازاریابی و جلب مشتری کمک می کند. طراحی اصولی لوگو نیز اهمیت ویژه دارد.

– رنگ بندی درست

انتخاب رنگ متناسب با موضوع، ماندگاری کسب و کار شما در ذهن مخاطب را افزایش می دهد. برای مثال برای کسب و کار های مربوط به غذا، رنگ قرمز به دلیل اشتها آور بودن توصیه میشود. همینطور استفاده ی درست از رنگ سازمانی شما در بسته بندی، به زیبایی ظاهری و تاثیرگذاری آن می افزاید.

– توجه به سلیقه مشتری

سلیقه مخاطب هدف می تواند در انتخاب بسته بندی شما نقش اساسی ای را ایفا کند. گروهی از مشتریان ممکن است سبک مینیمال را بپسندند و برخی دیگر آن را ساده و بی معنی تلقی کنند.

– حمل آسان و مطمئن

بسته بندی اصولی سهولت حمل و نقل کالای شما را تضمین کرده و به قدری مطمئن و مقاوم طراحی شده است که خیال شما را از بابت سلامت محصول راحت کند.

– انتخاب مواد اولیه

کیفیت متریال لازم برای بسته بندی، از موارد حائز اهمیت می باشد. بسته بندی بی کیفیت، در برابر شرایط جوی ، رطوبت ، نور و… مقاوم نمی باشد. همچنین چه بسا بهتر اگر بسته بندی شما دوستدار طبیعت و قابل تجزیه باشد.

انواع بسته بندی

بسته بندی ها می توانند با توجه به نوع محصول و خلاقیت شما، انواع مختلفی داشته باشند. اما به طور کلی می توان بسته بندی را به دسته بندی های کلی زیر تقسیم کرد :

– بسته بندی پلاستیکی :

این نوع بسته بندی شامل انواع کیسه ها و بطری های پلاستیکی است.

– بسته بندی فلزی :

برای بسته بندی محصولاتی که نیاز به نگهداری خاص دارند مانند مواد غذایی، بسته بندی های فلزی اعم از قوطی ها و شیشه های فلزی پیشنهاد می شوند.

– بسته بندی با جعبه مقوایی :

این نوع بسته بندی مناسب محصولاتیست که اسیب پذیری کمتری دارند و شکل ظاهری انها اهمیت ویژه ای دارد.

– بسته بندی ساشه ای :

ساشه ها، بسته بندی های یک بار مصرفی هستند که استفاده از آن ها بسیار راحت است و اغلب برای بسته بندی انواع سس، ادویه جات، دارو و… استفاده میشوند.
ساشه ها مزایایی دارند که عبارتند از :

  • • محتویات به‌اندازه یک وعده و برای یک نفر بسته‌بندی می‌شوند.
    • سریع و راحت استفاده می‌شود.
    • حجم و وزن خیلی کمی دارند در نتیجه مقرون به صرفه در تولید هستند.
    • ظاهری جذاب و شیک دارند.
    • برای محصولات مایع و جامد قابل‌استفاده است.
    • بهداشتی هستند و در برابر رطوبت و آلودگی مقاومند.

بسته بندی ساشه ای در رستوران ها

استفاده از ساشه ها برای بسته بندی ادویه جاتی مانند نمک، شکر آویشن، دارچین، فلفل و … و همچنین عسل و سبزی خشک که کافه رستوران ها در کنار غذا یا نوشیدنی خود قرار می دهند، بهترین انتخاب است. حال تصور کنید که اگر نام و لوگو و اطلاعات کافه یا رستوران روی بسته بندی قرار بگیرد، توجه مشتری چه میزان بیشتر از زمانی که بسته بندی ساده باشد، به آن جلب می شود! اثرار به همین علت کنار شماست تا بسته بندی های خود را منحصربفرد ساخته و کسب و کار خود را متحول کنید

تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما

تاثیر بسته بندی بر کسب و کار شما

نتیجه گیری :

تا این لحظه به تاثیر شگرف بسته بندی بر کسب و کار شما و عوامل موثر در انتخاب یک بسته بندی اصولی پرداختیم و با بسته بندی ساشه ای به تفصیل آشنا شدیم. حال اگر صاحب یک کافه یا رستوران یا هر کسب و کار مرتبطی به مواد غذایی هستید، می توانید از طریق لینک زیر محصولات اثرار را مشاهده کنید و از این پس بسته بندی منحصر به برند خود را داشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *